Beranda News Budaya Timbalan PM Malaysia Tutup Festival Puisi dan Lagu Rakyat 2015

Timbalan PM Malaysia Tutup Festival Puisi dan Lagu Rakyat 2015

34
BERBAGI

PANGKOR, Teraslampung.com — Timbalan Perdana Menteri Malaysia YAB Dato Seri Diraja Dr Ahmad Zahid Hamidi meresmikan penututupan perhelatan Festival Pusisi dan Lagu Rakyat (Pulara) 6, Sabtu malam (5/12/2015).

Ahmad Zahid Hamidi mengaku  bangga dengan kegiatan Pulara yang tahun ini sudah memasuki tahun keenam. “Pangkor menjadi maju kini. Saya merasa iri dengan kemanjuan pulau Pangkor,” ujar Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Dikatakan Ahmad Zahid, generasi dibentuk oleh karya sastra yang selalu relevan untuk saat ini dan mendatang,” ujarnya.

Ahmad Zahid menegaskan, dengan kemajuan Pulara 6 ini maka Pemerintah Malaysia siap membantu agar program ini terus berlangsung dan makin banyak peserta luar negeri yang hadir demi menjayakan Pulara.

“Pada tempatnya Perdana Menteri Malayaia prihatin dan membantu Pulara,” tegas dia menutup kegiatan senibudaya di Pulau Pangkor ini.

Sementara ketua pengarah Festival Pulara Malim Ghozali menjelaskan, Timbalan Perdana Menteri Malaysia akan membantu pada tahun depan senilai 1 juta RM.

“Pulara 7 akan diramaikan juga dengan lomba cipta puisi tradisional dan lagu rakyat antarabangsa,” imbuh Malim usai acara.

Isbedy Stiawan ZS